پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 113685
عضو هيئت مديره انجمن قطعه سازان:مردم با قيمت خودرو هم کنار مي آيند...
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 623

به گزارش جهان بين نيوز، عضو هيات مديره انجمن قطعه سازان، در صحبتهايي که بيشتر شبيه به تحقير مصرف کننده داخلي است ، گفت: مردم با قيمت هاي جديد خودرو کنار مي آيند.در حال حاضر نقدينگي در کشور 6 برابر شده اما قيمت خودرو 6 برابر نشده است و مي تواند همچنان افزايش يابد

نجفي منش، رئيس انجمن قطعه سازان ايران، در مصاحبه اي در خصوص افزايش قيمت خودرو با تعيين ارز مبادله اي گفته است: هر چند مبنا قرار دادن ارز مبادله اي موجب افزايش قيمت خودروهاي داخلي مي‌شود، اما همان‌گونه که مردم با قيمت بنزين که از ??? تومان به ??? و ??? تومان رسيد و قيمت نان که از ??? تومان به ??? تومان رسيد با قيمت‌هاي جديد خودرو نيز کنار مي‌آيند...
نجفي منش راست مي‌گويد، زيرا اکنون هم دولت و هم توليد کننده به خوبي رگ خواب مصرف کننده اي را که چاره اي جز تن دادن به اقدامات غير کارشناسي و بعضاً ظالمانه را ندارد، به دست گرفته و شناخته‌اند.

افزايش مجدد قيمت خودرو در بازار رسمي و آزاد که با تصميم اخير رئيس جمهور براي مجوز دادن در خصوص قيمت گذاري خودرو با ارز مبادله اي رقم خورد، گويا خوب به مذاق خودرو سازان و قطعه سازان خوش آمده است.
اين امر از آنجايي هويدا است که گويا اين طيف از صنعت، مصرف کننده را به عنوان يک سوژه براي رسيدن به خواست‌هاي سود محور ( اگر نگوييم سودجويانه) خود نگاه مي‌کند.


بازي جديد خودروسازان براي افزايش قيمت خودرو

خودروسازان بزرگ باز هم با توقف عرضه به دنبال رشد قيمت‌هاي بازار و چانه‌زني براي کسب مجوز افزايش قيمت‌هاي رسمي خودرو هستند
عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي قطع عرضه خودرو از سوي خودروسازان بزرگ را بازي جديدي براي دامن زدن به رشد قيمت خودروها در بازار دانست
.
تصميم دولت به كناره‌گيري از بازار خودرو

نمايندگي‌هاي فروش از قطع عرضه خودرو از سوي خودروسازان بزرگ خبر مي‌دهند. تقارن اين وضعيت با اعلام شيوه جديد قيمت‌گذاري خودرو موجب رشد بي‌ضابطه قيمت‌ها و ارائه نرخ‌هاي متفاوت و غير معمول از سوي فروشندگان شده است

فقط محض يادآوري؛ قيمت برخي خودروها در سال گذشته همين موقع؛ تندر 16 ميليون، پژو 206 صندوقدار 23 ميليون، مگان 48 ميليون، پرايد 9 ميليون و تيبا 12 ميليون. .
واما آخرين خبر؛ امروز يازدهم بهمن 91؛ پژو 206 صندوقدار 50 ميليون، تيبا 18 ميليون، تندر 30 ميليون، پرايد 17 ميليون و مگان 70 ميليون

شنيده ها حاکي از آن است که مذاکراتي در حال انجام است؛ مذاکره بر سر قيمت خودرو و اينکه قيمت‌گذاري دست چه کسي باشد، دولت يا خودروساز؟ خبري از نتايج مذاکرات به بيرون درز نمي‌کند اما وزير «صنعت، معدن و تجارت» جسته و گريخته حرف‌هاي تازه‌اي مي‌زند؛ «سازمان حمايت بايد از قيمت‌گذاري کنار برود»، «سازمان حمايت بايد سياستگذار باشد نه قيمت‌گذار.» اظهارات جديد «آقاي وزير»، عده اي خاص را سر شوق مي‌آورد، چون مي‌پندارند او در لفافه از آزادسازي قيمت خودرو خبر داده است. با اين حال سازمان حمايت که اساسا علاقه‌اي عجيب به «تکذيب» دارد، آزادسازي قيمت خودرو را هم تكذيب مي‌کند تا بازار خودرو به هم نريزد، غافل از آنکه بازار نخ ماجرا را گرفته و قيمت‌ها هم بالا رفته‌اند

  به اوايل سال برگرديم؛ بحران در صنعت خودرو کم کم در حال نمايان شدن است قيمت‌ها با وجود آنکه بازار چندان تقاضايي ندارد، بالا مي‌روند و همه انگشت به دهان مي‌مانند که پرايد شد 10 ميليون و پژو 206 شد 20 ميليون! وزارت صنعت به سازمان حمايت ماموريتي ويژه مي‌دهد؛ خودروسازان به «جردن» دعوت مي‌شوند تا از ميزبانشان که سازمان حمايت باشد، براي افزايش قيمت کسب اجازه کند.

قيمت خودرو پس از سال‌ها تثبيت، افزايشي رسمي را تجربه مي‌کند و خودروسازان اميدوار مي‌شوند که از اين پس هر وقت هوس کردند، شال و کلاه کرده و از جاده مخصوص راهي جردن شده و مجوز افزايش قيمت بگيرند،

حالا به نيمه‌هاي سال رسيده‌ايم؛ توليد افتي شديد و کم سابقه را تجربه کرده و چيزي نمانده نصف شود.و همه با تعجب مي‌پرسند: پرايد شد 14 ميليون؟ 206 سي ميليون؟ کسي جوابگو نيست؛ خودروسازان اوضاع آشفته بازار را گردن نمي‌گيرند و گراني‌ها را به گردن دلال‌ها مي‌اندازند.

سال از نيمه رد شده و دعواي خودروسازان و سازمان حمايت بر سر قيمت خودرو بالا گرفته؛ خودروسازان آزادي مي‌خواهند، آزادي قيمت خودروسازان باز هم روانه جردن مي‌شوند و پس از کلي چانه زني با ميزبان سخت گيرشان، مجوزي دوباره براي افزايش قيمت مي‌گيرند. بازار اما همچنان ملتهب است و قيمت‌ها بالا مانده‌اند و گاه بالاتر نيز مي‌روند. پرايد از 14 ميليون هم رد شده و مگان به بالاي 50 ميليون رسيده است، 206 هم گير نمي‌آيد و اگر بيايد، بايد 30 ميليون برايش هزينه کرد.

اواخر پاييز شده و آمارها از نصف شدن تيراژ توليد حکايت مي‌کنند. حالا ديگر خريد خودرو حکايت خوردن خاويار را دارد و هر کسي را ياراي آن نيست.

حال در انتهاي سال هستيم قيمت‌ها به حدي بالا رفته‌اند که بيشتر به جوک مي‌مانند تا واقعيت. براي هيچ کس قابل هضم نيست که پرايد 5/15 ميليون باشد و مگان 70 ميليون و تندر 35 ميليون، اما نه جوک است و نه کابوس، واقعيتي است محض. در اين اوضاع و احوال، سازمان حمايت سکوت کرده و خودروسازان هم ديگر هيچ نمي‌گويند و حتي اعتراض هم نمي‌کنند

ماجرا همين است، قيمت خودرو قرار است آزاد شود و سازمان حمايت از اين ماجراي پرحاشيه کنار خواهد رفت. فعالان صنعت خودرو اين خبر را تاييد مي‌کنند و مي‌گويند منتظر ابلاغ آن هستند و ابلاغيه که برسد، خودشان قيمت را بر اساس نرخ ارز مبادله‌اي تعيين مي‌کنند و سازمان حمايت فقط نظارت خواهد کرد.
گمان مي رود به مصرف کننده ايراني توهين شده که حد ندارد 

مردم ما نيز همانند مردم عربستان و انگيليسي و ديگرمردم جهان با نخريدن درس عبرتي به آنها بدهيم . فقط براي چند ماه خودرو نخريد تا قيمت ها بشکند.

 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html